Wydrukuj tę stronę
piątek, 20 maj 2022 14:58

Otwarty Konkurs Ofert: Organizacja wypoczynku letniego dla uczestników świetlicy opiekuńczo-specjalistycznej oraz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych w wieku 7-15 lat.

Burmistrz Brus ogłasza Otwarty Konkurs Ofert na realizację zadań publicznych Gminy Brusy w 2022 roku.

Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020r. poz. 1057 z późn. zm.), rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057) oraz uchwały nr XXVIII/229/21 Rady Miejskiej w Brusach z dnia 22 września 2021 roku w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Brusy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie gminy Brusy na rok 2022.

I. Rodzaj zadań i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań

W ramach konkursu wspierane/powierzone będzie zadanie z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:

Organizacja wypoczynku letniego dla uczestników świetlicy opiekuńczo-specjalistycznej oraz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych  w wieku 7-15 lat.

Termin realizacji zadania: sierpień 2022 roku.

Okres trwania wypoczynku: minimum 7 dób.

Ilość dzieci objętych wypoczynkiem: minimum 30 uczestników.

Planowana kwota na realizację zadania – 42.000,00 zł.

II. Zasady przyznawania dotacji

  1. W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.), które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców gminy Brusy.
  2. Warunkiem ubiegania się o finansowanie realizacji zadania publicznego przez oferentów jest złożenie formularza ofertowego, zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057).
  3. W przypadku, gdy suma wnioskowanych dotacji, wynikająca ze złożonych ofert, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, organizator zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego finansowania.
  4. Środki pochodzące z dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z zadaniem i niezbędnych do jego realizacji oraz:
  • zostały dokonane w sposób przejrzysty, konkurencyjny, racjonalny i efektywny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
  • zostały przewidziane w kosztorysie zadania,
  • zostały faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania zgodnie
    z postanowieniami umowy o realizację zadania,
  • zostały odpowiednio udokumentowane,
  • są zgodne z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  • W części oferty dotyczącej kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania nie należy uwzględniać wkładu rzeczowego planowanego do wykorzystania przy realizacji zadania.
  1. Zadanie uznaje się za zrealizowane jeżeli oferent zrealizuje każdy z założonych
    w ofercie rezultatów na poziomie minimum 90%. W przypadku, gdy zostaną zrealizowane wszystkie działania, a rezultaty zadania nie zostaną osiągnięte
    z przyczyn niezależnych od oferenta, zobowiązany on będzie do złożenia na piśmie stosownych wyjaśnień, uzasadniających nieosiągnięcie planowanych rezultatów zadania publicznego.
  2. W przypadku negatywnej oceny kwalifikowalności zaproponowanego wydatku istnieje możliwość:
  • pozostawienia tego wydatku w kosztorysie przy finansowaniu ze środków własnych oferenta,
  • usunięcia tego wydatku z kosztorysu, pomniejszając tym samym koszt całkowity zadania o jego kwotę.
  • Dotacje na realizację zadań publicznych nie mogą być przeznaczone na:
  • pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej zadań,
  • realizację zadań finansowanych z budżetu Gminy Brusy z innego tytułu,
  • budowę, zakup nieruchomości,
  • udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
  • działalność polityczną lub religijną.
  • Do oferty należy załączyć:
  • kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji, który musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany (jeśli dotyczy),
  • statut oferenta/oferentów (jeżeli oferta składana jest po raz pierwszy),
  • pełnomocnictwa do działania w imieniu organizacji (w przypadku, gdy ofertę
    o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie ze statutem organizacji),
  • ofertę w wersji elektronicznej (w formacie PDF lub w pliku tekstowym)
  • zestawienie kosztów (załącznik do ogłoszenia).
  • Burmistrz Brus zastrzega sobie prawo do:
  • odstąpienia od ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, bez podania przyczyny, w części lub w całości,
  • przesunięcia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu,
  • finansowania więcej niż jednej oferty, finansowania jednej oferty lub niefinansowania żadnej z ofert.

III. Terminy i warunki realizacji zadania

  1. Zadanie winno być zrealizowane w sierpniu 2022 roku, a jego realizacja może rozpocząć się nie prędzej niż w dniu podpisania umowy (kosztami kwalifikowanymi będą wyłącznie wydatki poniesione w okresie obowiązywania umowy).
  2. Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania na zasadach określonych w umowie, która sporządzona zostanie wg wzoru, o którym mowa w punkcie II.2 ogłoszenia.
  3. Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.). W przypadku realizowania zadania wspólnie oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.
  4. Dopuszcza się możliwość udzielenia dotacji w kwocie mniejszej niż wskazano w ofercie. W takim przypadku dotacja może zostać udzielona po dostarczeniu zaktualizowanego harmonogramu/kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania/opisu poszczególnych działań. W przypadku otrzymania dotacji w mniejszej wysokości niż wnioskowana, wnioskodawca może proporcjonalnie do wysokości proponowanej dotacji zmniejszyć wkład własny wskazany w ofercie.
  5. Zadanie powinno być zrealizowane w taki sposób, aby w maksymalnym stopniu podmiotami działań byli mieszkańcy gminy Brusy.
  6. Zleceniobiorca zobowiązany jest również do zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom i publiczności uczestniczącej w realizacji zadania.
  • W przypadku otrzymania dotacji w pełnej wysokości o jaką Oferent wnioskował, złożona oferta jest wiążąca z wyjątkiem sytuacji, w której Oferent celem aktualizacji może przedstawić zaktualizowany harmonogram realizacji zadania publicznego oraz przedstawić wyjaśnienia w stosunku do uwag Komisji Konkursowej.
  1. W przypadku otrzymania dotacji w wysokości mniejszej od wnioskowanej, Oferent zobowiązany jest do określenia, czy zmniejsza zakres rzeczowy realizacji zadania oraz do przedłożenia wybranych dokumentów aktualizacyjnych: oferty realizacji zadania publicznego, planu i harmonogramu działań, rezultatów zadania, zestawienia kosztów realizacji zadania, źródła finansowania kosztów realizacji zadania, które stanowić będą podstawę do zawarcia umowy.
  2. Po wybraniu oferty i podpisaniu umowy, dokonywane w trakcie realizacji zadania przesunięcia pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w kosztorysie,
    w części dotyczącej przyznanej dotacji (przesunięcia środków z jednej pozycji do drugiej) wymagają uzyskania pisemnej zgody w przypadku, gdy nastąpi jego zwiększenie o więcej niż 30%.
  • Wyłoniony podmiot jest zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy, zamieszczać we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), a także ogłoszeniach prasowych, reklamach, wykazach sponsorów, informacji o tym, iż zadanie dofinansowane jest przez Gminę Brusy. Informacje takie muszą być również podawane do publicznej wiadomości w czasie realizacji zadania.
  • Niedozwolone jest podwójne finansowanie wydatku, czyli refundowanie całkowite lub częściowe danego wydatku dwa razy ze środków publicznych, zarówno krajowych, jak i wspólnotowych.

 

IV. Termin składania ofert

  1. Oferty wraz z załącznikami należy składać w Biurze Interesanta Urzędu Miejskiego
    w Brusach przy ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy (pokój nr 1) lub przesłać pocztą na adres korespondencyjny Urzędu, tj. 89-632 Brusy, ul. Na Zaborach 1 (liczy się data wpływu) do dnia 10 czerwca 2022 r. do godz. 1500.
  2. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Otwarty Konkurs Ofert 2022 – PRZECIWDZIAŁANIE  UZALEŻNIENIOM  I  PATOLOGIOM SPOŁECZNYM ”.
  3. Oferent składający w konkursie więcej niż jedną ofertę, powinna złożyć każdą ofertę w odrębnej, zamkniętej i opisanej kopercie jak punkcie IV.2 ogłoszenia.
  4. Oferent ma możliwość uzupełnienia ewentualnych braków formalnych w ciągu 3 dni od daty złożenia oferty. W późniejszym terminie uzupełnienie braków formalnych może nastąpić wyłącznie na wezwanie.
  5. Oferty złożone po wyznaczonym terminie i niespełniające wymogów formalnych pozostaną bez rozpatrzenia.

V. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

  1. Przy wyborze ofert stosuje się zasady określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1057
    z późn. zm.) oraz uchwale XXVIII/229/21 Rady Miejskiej w Brusach z dnia 22 września 2021 roku w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Brusy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie gminy Brusy na rok 2022.
  2. Oceny formalnej dokona Pełnomocnik Burmistrza ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
  3. Oceny merytorycznej dokona powołana zarządzeniem przez Burmistrza Brus komisja konkursowa.
  4. Oceny ofert dokonuje się na „formularzu oceny oferty” stanowiącym załącznik nr 1 do Rocznego Programu Współpracy Gminy Brusy z organizacjami pozarządowymi
    i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie gminy Brusy na rok 2022.
  5. Decyzję o wyborze najkorzystniejszych ofert wraz z ich wysokością podejmuje Burmistrz Brus w formie zarządzenia w terminie do 30 dni od momentu upływu terminu na składanie ofert.
  6. Od decyzji Burmistrza w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie ma odwołania.
  7. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane na stronie internetowej Miasta i Gminy Brusy, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brusach.

VI. Informacja o zrealizowanych przez Gminę Brusy w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych z  zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym wysokość środków w budżecie Gminy Brusy przeznaczonych na realizację zadań publicznych w 2021 roku wyniosła 0 zł, a w 2020 roku 0 zł.

Informacji na temat konkursu udziela: Agnieszka Drzewicka – Pełnomocnik Burmistrza ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii– Urząd Miejski w Brusach ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy tel. 52 396 93 25.

Wyświetlony 18793 razy