XII SESJA RADY MIEJSKIEJ W BRUSACH
12 maja 2025 r. (poniedziałek) o godz. 11.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego odbędzie się XII sesja Rady Miejskiej w Brusach.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z XII sesji Rady Miejskiej.
3. Przedstawienie porządku obrad.
4. Informacja Burmistrza Brus o podejmowanych działaniach.
5. Informacja z działalności komisji stałych Rady Miejskiej.
6. Apel Rady Miejskiej w Brusach dotyczący trasy „Via Pomerania”.
7. Raport o stanie Gminy Brusy za 2024 rok:
a) debata nad raportem;
b) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Brus wotum zaufania
8. Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2024 rok:
a) opinia Komisji Rewizyjnej,
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku,
c) dyskusja,
d) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Brusy za 2024 rok
e) podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brus z tytułu wykonania budżetu Gminy Brusy za 2024 rok
9. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji.
10. Interpelacje zgłoszone przez radnych wraz z odpowiedziami.
11. Sprawy organizacyjne.
12. Zamknięcie obrad.
INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW DOTYCZĄCA MOŻLIWOŚCI ZABIERANIA GŁOSU W DEBACIE NAD RAPORTEM O STANIE GMINY BRUSY ZA 2024 ROK
Zgodnie z art. 28aa ust. 6,7,8 ustawy o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024r. poz. 1465 ze zm.), w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabrać głos mieszkańcy. Debata nad Raportem o stanie gminy Brusy za 2024 rok stanowi punkt 7 porządku obrad XII sesji Rady Miejskiej w Brusach zwołanej na dzień 12 maja 2025 roku, na godz. 11.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Brusach. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy tj. 9 maja 2025r. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.