Deklaracja dostępności Strony Internetowej Urzędu Miejskiego w Brusach
Urzędu Miejskiego w Brusach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strony Internetowej Urzędu Miejskiego w Brusach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Część dokumentów PDF nie jest dostępna cyfrowo
- Filmy wideo nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
- Część grafik nie posiada opisów alternatywnych
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Weronika Synak.
- E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Telefon: 523969308
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Brus
- Adres: ul. Na Zaborach 1,
89-632 Brusy - E-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Telefon: +48 52 39 69 300
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Miejskiego w Brusach przy ul. Na Zaborach 1 - budynek dwukondygnacyjny: parter i piętro.
Do budynku prowadzi jedno wejście główne od strony parkingu, przy którym zlokalizowany jest podjazd dla inwalidów. Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich dostępne są korytarze, pomieszczenia oraz toalety przystosowane do osób niepełnosprawnych. W budynku znajduje się winda, która umożliwia poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami do wszystkich pomieszczeń urzędu. Biegi schodów oraz wejście do windy oznaczone są guzami ostrzegawczymi oraz listwami prowadzącymi.
Na każdym piętrze budynku urzędu znajduje się plan tyflograficzny ze szczegółowym rozmieszczeniem pomieszczeń. W sekretariacie urzędu, biurze burmistrza oraz w sali konferencyjnej znajduje się pętla indukcyjna.
Na każdych drzwiach w urzędzie jest umieszczona tabliczka z napisem w alfabecie Braille'a.
Dla zapewnienia bezpieczeństwa i szybkiej ewakuacji osób z niepełnosprawnością budynek urzędu wyposażony jest w krzesło ewakuacyjne znajdujące się przy schodach na piętrze budynku.
Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się z dnia 19 sierpnia 2011r. (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) w Urzędzie Miejskim w Brusach zapewniona jest obsługa osób głuchoniemych, przez pracownika posługującego się systemem językowo-migowym.
Osoby uprawnione, proszone są zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (z wyłączeniem sytuacji nagłych):
· w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Brusach biuro nr 1 (parter),
· telefonicznie pod nr 52 39 69 300,
· faksem na nr 52 39 69 303,
· elektronicznie na adres
Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997r. (t. j. Dz. U. 2011, Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).