piątek, 30 październik 2020 20:22

Cmentarze na Wszystkich Świętych zamknięte! Nowe decyzje rządu w walce z koronawirusem.

Rząd podjął dziś (30.10)  kolejne kroki dotyczące obostrzeń i walki z koronawirusem. W związku ze wzrostem liczby zachorowań na COVID-19 oraz wzmożeniem mobilności społeczeństwa, podyktowanej zbliżającą się uroczystością Wszystkich Świętych, zadecydowano o zamknięciu cmentarzy od 31 października do 2 listopada. Pogrzeby w tym okresie będą mogły się odbywać. Wejście na cmentarz będzie możliwe w trakcie pogrzebu i czynności z nim związanych.

1460x616.jpg

Władze apelują do seniorów, aby pozostali w domach i ograniczyli przemieszczanie się do niezbędnego minimum. Apel jest skierowany zwłaszcza osób po 70. roku życia. Z myślą o nich powstał Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów. Lokalne ośrodki pomocy społecznej przy wsparciu wolontariuszy dostarczą niezbędne produkty do domu seniora. W ten sposób osoba starsza może ograniczyć konieczność wychodzenia na zewnątrz. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brusach koordynuje Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów w naszej gminie. PRZECZYTAJ>>>>>

 

Ponadto zadecydowano, iż tam, gdzie jest to możliwe w administracji publicznej, zalecana jest praca w systemie zdalnym. Dzięki procesowi cyfryzacji usług, obywatele w wielu przypadkach mogą załatwić sprawy urzędowe przez Internet. 

 

Władze apelują również o przestrzeganie obowiązujących zasadach bezpieczeństwa:

  • Zakrywaj nos i usta wszędzie w przestrzeni publicznej.
  • Utrzymuj co najmniej 1,5-metrowej odległości w kontaktach z innymi osobami.
  • Dbaj higienę i jak najczęściej myj ręce.
  • Pracuj z domu, jeśli tylko to możliwe.
  • Jeśli źle się czujesz, masz objawy infekcji – zostań w domu i zadzwoń do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
  • Przestrzegaj zasad kwarantanny lub izolacji, jeśli zostałeś nią objęty. Nie wychodź z domu i nie kontaktuj się z innymi osobami.
  • Pamiętaj, że obowiązuje limit osób, które mogą uczestniczyć w uroczystościach religijnych. W kościele może przebywać max. 1 osoba na 7 m2. Zakrywaj usta i nos oraz zachowaj co najmniej 1,5-metrowe odległości.
  • Seniorze, ogranicz wyjścia z domu do minimum. Poproś o pomoc bliskich lub skorzystaj z programu Wspieraj Seniora. Wykorzystaj godziny dla seniora w sklepie, drogerii i aptece. Pamiętaj, że od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-12:00 zakupy mogą robić tylko osoby powyżej 60 roku życia. 

 

Wyświetlony 37983 razy