piątek, 05 marzec 2021 13:36

Brusy pamiętają... Zmarł ks. Gerard Janikowski CR


brusy_pamiętają_gerard_1.jpg

Z żalem informujemy, że dziś - 5 marca, zmarł ks. Gerard Janikowski CR – misjonarz i rekolekcjonista.

Ks. Gerard urodził się 4 czerwca 1938 r. w Kosobudach, w rodzinie Heleny i Maksymiliana Janikowskich. 31 lipca 1955 r. wstąpił do Zgromadzenia Zmartwychwstania Pana Naszego Jezusa Chrystusa. Pierwsze śluby zakonne przyjął 2 lutego 1955 roku, a wieczystą profesję zakonną 2 lutego 1960 r. Święcenia kapłańskie otrzymał 8 czerwca 1963 r. z rąk ówczesnego biskupa krakowskiego Karola Wojtyły. Był obecny na Placu św. Piotra w Rzymie 13 maja 1981 r. podczas zamachu na papieża, Jana Pawła II. W ciągu 58 lat posługi kapłańskiej był katechetą, wikariuszem i misjonarzem.

Ksiądz Gerard chętnie odwiedzał Gminę Brusy. Bardzo cenił spotkania z drugim człowiekiem oraz bliskość natury. Był zawsze uśmiechnięty i nigdy nie odmawiał pomocy.

Posługę duszpasterską służył w następujących miejscach:

  • Poznań – katecheta
  • Kraków – wicerektor Wyższego Seminarium Duchownego i katecheta
  • Złocieniec – wikariusz parafii
  • Kraków – wicerektor Wyższego Seminarium Duchownego i duszpasterz akademicki
  • Bytom Szombierki – wikariusz
  • Poznań Wida – Rektor Niższego Seminarium Duchownego
  • Warszawa – wikariusz
  • Kraków – Ojciec Duchowny w Wyższym Seminarium Duchownym
  • Poznań Smochowice – Przełożony Domu i Proboszcz parafii
  • Poznań – kapelan Sióstr Zmartwychwstanek
  • Kościerzyna – rekolekcjonista i misjonarz (wygłoszonych 72 misji świętych)

 

W imieniu Samorządu Miasta i Gminy Brusy,

Rodzinie, Przyjaciołom i wszystkim bliskim księdza Gerarda,

składamy najszczersze wyrazy współczucia.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Brusach                 Burmistrz Brus
                            Zbigniew Łącki                                     Witold Ossowski

 

Msza Święta pogrzebowa odbędzie się w środę, 10 marca 2021 r. o godz. 12.00 w Kościele pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Kościerzynie.
 

Opracowano na podstawie: www.parafiakoscierzyna.pl

Wyświetlony 39282 razy