wtorek, 16 marzec 2021 08:16

EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA JUŻ W PIĄTEK

Największa w Polsce Ekstremalna Droga Krzyżowa przejdzie również przez gminę Brusy. Setki pątników wyruszą w piątek wieczorem (19.03) z Dziemian, by w sobotę nad ranem dotrzeć do Kalwarii Wielewskiej. W zależności od wybranej trasy przechodzić oni będą między innymi przez Wysoką Zaborską, Orlik lub Główczewice. W wydarzeniu może wziąć udział każdy, kto czuje się na siłach.

W tym roku do wyboru będą cztery trasy. Najkrótsza – 30 kilometrowa (trasa św. Antoniego), trasa nieco dłuższa, będąca pętlą zaczynającą i kończą się w Dziemianach (35 kilometrów – trasa św. Jana Pawła II). Trasa trzecia ma długość 42 kilometrów (trasa św. Franciszka z Asyżu). Najdłuższa trasa - czwarta, to odcinek 55 kilometrowy (trasa św. Rity). Wszyscy pątnicy spotykają się w piątek (19.03) o godzinie 20.00 przed kościołem w Dziemianach. Stamtąd po krótkiej modlitwie wyruszą na wybrane przez siebie trasy. Uczestnicy Ekstremalnej Drogi Krzyżowej będą wychodzili w niewielkich grupach, tak aby zachować bezpieczeństwo sanitarne. Pierwsi do Wiela powinni dotrzeć około 2 w nocy. Ostatni przychodzą nawet około godziny 14.00. W Ekstremalnej Drodze Krzyżowej udział wziąć może każdy. Warto jednak wcześniej przygotować się zarówno fizycznie jak i psychicznie. Nocna wędrówka jest bowiem dużym wysiłkiem dla organizmu.

- Tutaj nie chodzi też o to, aby pokonać te kilometry, lecz o to aby pokonać przede wszystkim siebie i dokonać zmiany w sobie. Chodzi o to, aby stać się lepszym człowiekiem. Trud drogi krzyżowej, ciemność, milczenie, zdecydowanie w tym pomaga – mówi siostra Mirona Turzyńska, koordynatorka EDK.

Ekstremalna Droga Krzyżowa wyruszająca z Dziemian jest największą w Polsce. Dwa lata temu, przed pandemią koronawirusa wzięło w niej udział ponad 2200 tysiące osób. W tym roku ze względu na obostrzenia sanitarne, pątników może być mniej. Wciąż wydawane są pakiety EDK. Można je pobrać u Sióstr Franciszkanek w Orliku lub w punkcie w Dziemianach przy ulicy Łąkowej 2b. Posiadanie pakietu nie jest jednak obowiązkowe. Wszyscy chętni mogą przyłączyć do pielgrzymów w każdej chwili, na dowolnym odcinku, bez wcześniejszego zapisywania się. Tegoroczna edycja Ekstremalnej Drogi Krzyżowej z Dziemian do Wiela jest już szóstą w historii. Szczegóły na: https://dziemiany.edk.org.pl/

246833_68kk_EDK2021_83.jpg

 

Graf. edk.gov.pl

Wyświetlony 43495 razy

Media

Wypowiedź Siostry Mirony Turzyńskiej - lidera EDK Dziemiany