środa, 27 kwiecień 2022 07:50

W BRUSACH POWSTANIE RADA SENIORÓW

Od 7 do 12 członków będzie liczyła nowo powoływana Rada Seniorów w Brusach. Prace związane ukonstytuowaniem takiego organu już trwają. Przyjmowane są właśnie zgłoszenia kandydatów.

Inicjatywa utworzenia w Brusach Rady Seniorów wyszła od Burmistrza i Rady Miejskiej. Nowe gremium nie będzie miało mocy uchwałodawczej, tak jak Rada Miejska. Będzie to bowiem organ doradczy.

- Pomysł, aby taka rada powstała w Gminie Brusy wziął się stąd, żeby docenić tę grupę, żeby wsłuchać się w jej potrzeby. Chcemy zachęcić naszych seniorów do uczestnictwa w życiu społecznym całej gminy. Chcemy też wysłuchać ich opinii jako osób starszych, jako osób doświadczonych – mówi Mariola Rodzeń, sekretarz Gminy Brusy.

Aby zostać członkiem Rady Seniorów w Brusach trzeba mieć skończone 60 lat. Kandydaci do rady mogą być zgłaszani przez organizacje pozarządowe. Możliwe są także zgłoszenia indywidualne. W tym jednak przypadku kandydat musi zebrać co najmniej 15 podpisów poparcia od innych seniorów. Zgłoszenia można składać w Urzędzie Miejskim w Brusach do końca maja.

WYMAGANE DOKUMENTY>>>>>

19.04.2022_-_rada_seniorow_plakat.jpg

Wyświetlony 27790 razy

Media

DO ZOSTANIA CZŁONKIEM RADY SENIORÓW W BRUSACH ZACHĘCA MARIOLA RODZEŃ, SEKRETARZ GMINY BRUSY