poniedziałek, 23 maj 2022 07:30

ZABYTKOWY KOŚCIÓŁ W LEŚNIE W NOWEJ ODSŁONIE – WARTO ZOBACZYĆ

Zakończył się kolejny etap renowacji wnętrza XVII-wiecznego kościoła w Leśnie. Po odnowieniu posadzki w prezbiterium, teraz odrestaurowano strop świątyni. 

Sufit został przywrócony do pierwotnego stanu. Jak się okazało przez lata był on niefachowo konserwowany. Trzeba było to naprawić

- Zdrapano stare warstwy farby, były tam trzy, czy cztery jej warstwy. Była to bardzo żmudna praca. Potem doczyszczano to laserowo. Ostatnim etapem była rekonstrukcja i złocenie medalionów - opowiada ks. Damian Drozdowski, proboszcz Parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Leśnie.

Wcześniej podobne prace przeprowadzono na stropie prezbiterium. Tam też zlikwidowano drewniany podest i wykonano posadzkę z wapienia olandzkiego.

Wszystko kosztowało około 400 tysięcy złotych. Znaczna część tej kwoty to wsparcie ze strony Gminy Brusy. Część pieniędzy pozyskano z Urzędu Marszałkowskiego. Wyjątkową hojnością, jak mówi proboszcz, wykazali się także parafianie, wspierając renowacje swoimi datkami.

To jednak nie koniec remontów w kościele w Leśnie. Na przyszły rok zaplanowano renowację ołtarza głównego. Później potrzebna będzie też renowacja ławek.

 

Previous Next Play Pause
1 2 3 4

 

Wyświetlony 26582 razy

Media

WYPOWIEDŹ KS. DAMIANA DROZDOWSKIEGO, PROBOSZCZA PARAFII PODWYŻSZENIA KRZYŻA ŚWIĘTEGO W LEŚNIE