czwartek, 23 marzec 2023 10:38

ZMARŁA ŚP. KAZIMIERA TOPKA

Z żalem informujemy, że w środę 22 marca zmarła śp. Kazimiera Topka, nauczycielka i wcześniejsza dyrektor Szkoły Podstawowej im. kard. Stefana Wyszyńskiego w Leśnie. 

brusy_pamietaja_-_TOPKA.png 

Pani Kazimiera Topka (z domu Krzoska) urodziła się  8 lipca 1934 roku w Zalesiu. Po wojnie dokończyła edukację w Szkole Powszechnej w Zalesiu. Następnie uczęszczała do Państwowego Liceum Pedagogicznego w Tucholi. W 1953 roku, w tymże liceum, zdała egzamin dojrzałości. Od 1953 roku pracowała w Szkole Podstawowej w Leśnie jako nauczycielka nauczania początkowego i techniki w klasach I-IV. W latach 1969-71 odbywała studia w Studium Nauczycielskim w Bydgoszczy. W 1978 roku  ukończyła Wyższe Studium Zawodowe w Bydgoszczy w zakresie nauczania początkowego. 1 sierpnia 1978 roku została powołana na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Leśnie. Pełniła tę funkcję do 31 lipca 1981 roku. 1 września 1984 r. Pani Kazimiera przeszła na emeryturę. Była wielokrotnie nagradzana za działalność wychowawczo-dydaktyczną, m.in. w 1974 roku została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi oraz w 1977 roku, z rąk kuratora oświaty i wychowania, otrzymała nagrodę za pracę dydaktyczno-wychowawczą z młodzieżą. Była wieloletnią członkinią Związku Nauczycielstwa Polskiego. Całe swoje życie, prywatne i zawodowe, spędziła w Leśnie. Zmarła 22 marca 2023 roku w wieku 89 lat.

Samorząd Miasta i Gminy Brusy składa serdeczne wyrazy współczucia

Rodzinie, Przyjaciołom i wszystkim Bliskim Pani Kazimiery.

 

Witold Ossowski

Burmistrz Brus

 

Pogrzeb śp. Kazimiery Topki odbędzie się 25 marca (sobota) o godzinie 11.00 w kościele parafialnym w Leśnie.

 

Wyświetlony 9447 razy