środa, 21 luty 2024 11:20

„POWRÓT BALBINY” – JUBILEUSZOWY SPEKTAKL ZABORAKÓW JUŻ W TĘ NIEDZIELĘ!

Balbina powraca w premierowej sztuce Teatru Obrzędu Ludowego „Zaboracy”. Teatr świętuje 45-lecie istnienia i zaprasza na spektakl „Powrót Balbiny”.

Wydarzenie odbędzie się w niedzielę, 25 lutego, o godzinie 16.00 w centrum kultury w Brusach.

- Mamy zaszczyt zaprosić wszystkich na premierę spektaklu pt. „Powrót Balbiny”. Przybywających prosimy o zabranie ze sobą dobrego humoru i życzliwości dla aktorów amatorów - zaprasza Danuta Miszczyk, kierownik Teatru Obrzędu Ludowego „Zaboracy”.

TOL „Zaboracy” powstał w 1978 roku jako Kaszubski Zespół Pieśni i Tańca „Zaboracy”. Jego założycielką była śp. Wanda Kiżewska, ówczesna kierowniczka Wiejskiego Domu Kultury w Czyczkowach, gdzie teatr stawiał pierwsze kroki. Od 1987 roku pracami aktorskimi „Zaboraków” kieruje Danuta Miszczyk. Teatr działa obecnie przy Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach.

„Powrót Balbiny” jest kontynuacją historii przedstawionej w sztuce „Gdzie jest Balbina?”, napisanej przez pisarkę Annę Łajming i granej przez „Zaboraków” od 1980 roku. „Powrót Balbiny” autorstwa Zaboraków opowie dalsze losy głównej bohaterki sztuki.

Zapraszamy! 

sefrehytjiuikliol.jpg

Wyświetlony 6141 razy