środa, 16 listopad 2022 07:57

SP KOSOBUDY : Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego – Wieliczki - Krakowa zorganizowana w ramach projektu „Poznaj Polskę".

W dniach 26 - 28 października 44 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w wycieczce do Ojcowskiego Parku Narodowego – Wieliczki – Krakowa zorganizowanej w ramach projektu „Poznaj Polskę”.

Podczas wycieczki odwiedziliśmy:

- Ojcowski Park Narodowy, podczas pieszej wycieczki z przewodnikiem podziwialiśmy malowniczą Dolinę Prądnika. Cieszyliśmy oczy ruinami Zamku w Ojcowie, pięknymi skałami, Bramą Krakowską, Igłą Deotymy. Zwiedziliśmy Jakinię Łokietka. Na koniec zobaczyliśmy popularną skałę wapienną ,,Maczugę Herkulesa” i Zamek w Pieskowej Skale

- Nowy Wiśnicz – zespół architektoniczno-krajobrazowy, gdzie urzekł nas malowniczo położony zamek – rezydencja obronna Kmitów i Lubomirskich.

- Zamek Królewski na Wawelu oraz Państwowe Zbiory Sztuki. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta, groby królów polskich i wielkich Polaków znajdujące się w Katedrze na Wawelu oraz dziedziniec, Państwowe Zbiory Sztuki i posąg Smoka Wawelskiego.

- Kraków - historyczny zespół miasta.  Z Wawelu udaliśmy się zabytkowymi ulicami Krakowa na Rynek Starego Miasta. Niezmiennymi od lat symbolami Krakowa są kościół Mariacki, Muzeum Narodowe w Sukiennicach, renesansowe Sukiennice, Ratusz, pomnik Adama Mickiewicza. Odwiedziliśmy kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza. Mogliśmy również usłyszeć hejnał z wieży mariackiej. Oprócz tego jeszcze ujrzeliśmy Ratusz i  Bramę Floriańską oraz Barbakan.

- Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego,  Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego mieści się w zabytkowym gmachu Collegium Maius, najstarszym budynku uniwersyteckim w Polsce.

- Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka gdzie można było podziwiać ciekawe ekspozycje. Prezentowane zbiory muzealne to zabytki kopalni, które zostały wiele lat temu, uratowane przed zniszczeniem.

- Kopalnia Soli w Wieliczce to bezcenny zabytek kultury,  wpisany w 1978 r. na Pierwszą Listę Dziedzictwa UNESCO. Uczestnicy wycieczki mieli okazję podziwiać podziemne korytarze, wspaniałe solankowe jeziora oraz piękną Kaplicę św. Kingi. Dzieci z zainteresowaniem poznawały legendy i wielickie historie

W piątek po zwiedzeniu Wieliczki żegnaliśmy się z piękną Małopolską. Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Cali i zdrowi wróciliśmy do domów. Z niecierpliwością oczekujemy następnej wycieczki w przyszłym roku szkolnym.