Gmina Brusy rozpoczyna remont budynku siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Brusach w ramach zadania dofinansowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Dziś (08.11) została podpisana umowa pomiędzy jednostką OSP Brusy a firmą wykonawczą PBHU OBIEKT Sp. z o.o. z Kiełpina.
Wartość pozyskanego dofinansowania z MSWiA to 500.000,00 zł. Z kwoty tej, 454.788,00zł zostanie przeznaczone na gruntowny remont istniejącego budynku, natomiast pozostałe środki sfinansują zakup wyposażenia strażackiego, w tym ubrań ochronnych. Uzyskane dofinansowanie to część wygranej w ramach ubiegłorocznej wyborczej „Bitwy o remizy”.
Zakres remontu obejmie szereg działań, w tym roboty demontażowe, budowlane, wykończeniowe oraz instalacje sanitarne i elektryczne. Zmiany obejmą również modernizację stolarki drzwiowej, montaż nowych bram garażowych oraz odnowienie wnętrz. Dzięki tym pracom strażacy zyskają jeszcze w tym roku funkcjonalną bazę do prowadzenia działań ratowniczych i ochrony mieszkańców.
Podpisana dziś umowa dotyczy remontu istniejącego obiektu, który będzie prowadzony równolegle z rozpoczynającą się rozbudową remizy OSP Brusy z udziałem środków pozyskanych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (link).