Burmistrz Brus informuje o zakończeniu realizacji zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Brusy – likwidacja skutków klęski żywiołowej” i uzyskaniu dofinansowana z środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 100.966 zł.
Usuwanie wyrobów zawierających azbest objęte było dofinansowaniem na podstawie umowy dotacji nr WFOŚ/D/II-6.S/243/2018 zawartej 21 grudnia 2018 roku pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku a Gminą Brusy.
W ramach zadania unieszkodliwiono wyroby zawierające azbest z terenu 132 nieruchomościach z terenu gminy Brusy.
Koszt kwalifikowany zadania: 100.966 zł
Osiągnięty efekt ekologiczny wyniósł 344,87 Mg.
Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości uszkodzonych w wyniku nawałnicy, która miała miejsce w nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 roku przyczyniła się do zminimalizowania negatywnych skutków zdrowotnych spowodowanych obecnością azbestu, likwidacji szkodliwego oddziaływania azbestu na środowisko oraz wyeliminowania bądź ograniczenia uwalniania się pyłu azbestowego do powietrza.