poniedziałek, 26 październik 2020 13:11

BUDOWA KANALIZACJI DESZCZOWEJ – NIEBAWEM RUSZĄ PRACE

Jeszcze w tym roku ruszą prace związane z budową kanalizacji deszczowej w Brusach. Na razie będzie to pierwszy etap tej inwestycji. Roboty rozpoczną się od ulicy Kalwaryjnej i Dworcowej.

Budowa kanalizacji deszczowej pozwoli rozdzielić sieć ogólnospławną od sanitarnej. Tym samym do oczyszczalni popłyną tylko ścieki komunalne. Woda deszczowa będzie odprowadzana do naturalnych zbiorników i cieków wodnych. Odciąży to system oczyszczania i pozwoli uniknąć problemów w przyszłości. „Wszyscy dokładnie wiedzą jakie problemy mamy w mieście Brusy. Kiedy są deszcze nawalne dochodzi do zalania ulic, a co gorsze, także prywatnych posesji. Woda wraz ze ściekami wybija ze studzienek lub w instalacjach w budynkach mieszkalnych. Ta inwestycja z pewnością rozwiąże ten problem” – mówi Witold Ossowski, Burmistrz Brus. Budowa sieci kanalizacji deszczowej umożliwi też budowę nowych ulic. W przyszłości nie będzie trzeba zdejmować asfaltu tylko po to, by budować pod nim brakującą infrastrukturę.

Pierwszy etap budowy kanalizacji deszczowej w Brusach rozpocznie się w tym roku. Będzie on gotowy do jesieni roku przyszłego. Później rozpocznie się drugi i trzeci etap tej inwestycji. Zgodnie z planem wszystko powinno być wykonane do końca czerwca 2023 roku.

Pierwszy etap budowy kanalizacji deszczowej w Brusach rozpocznie się w tym roku. Będzie on gotowy do jesieni roku przyszłego. Później rozpocznie się etap drugi i trzeci. Zgodnie z planem wszystko powinno być wykonane do końca 2023 roku. Zadanie to w pierwszym etapie ma kosztować 3,4 mln złotych. Prace są finansowane ze środków unijnych, rządowych oraz z budżetu Gminy Brusy.

122665396_822514871894835_2924225822816387290_n.jpg

RPO.jpg

Zadanie jest jedną z części projektu pn. „Odwodnienie miasta Brusy”, dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Wyświetlony 43233 razy

Media

Wypowiedź Burmistrza Brus Witolda Ossowskiego