piątek, 16 kwiecień 2021 14:49

Remont posadzki w prezbiterium zabytkowego kościoła w Leśnie

Trwają prace remontowe w kościele parafialnym pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Leśnie. Zadanie dotyczy remontu posadzki w prezbiterium.

Po konsultacjach z konserwatorami zapadła decyzja, by przywrócić pierwotną formę posadzki z wapienia olandzkiego. Do tej pory prezbiterium wyłożone było drewnianym podwyższeniem zakrytym dywanem.

Prace nad renowacją posadzki rozpoczęły się na początku marca, po uzyskaniu wszelkich pozwoleń. Dokonano rozbiórki podestu i wyjęto kamienne płyty w celu ich oczyszczenia. Okazało się, że wiele z nich zostało zniszczonych przy montażu drewnianego podwyższenia. Przeprowadzono również nieinwazyjne badania georadarowe, które miały wykazać co znajduje się pod poziomem posadzki. Dokonano już wylewek betonowych i potrzebnej izolacji. Po Świętach Wielkanocnych rozpoczęto kłaść kamień tworzący nową posadzkę prezbiterium.

Zakończenie prac zaplanowano na koniec kwietnia br. Wykonawcą zadania jest firma Prospero. Koszt remontu posadzki pokrywają datki parafian oraz dotacja Gminy Brusy w kwocie 46.200 zł.

Warto dodać, że prace przy posadzce są kolejnym etapem remontów w leśnieńskim kościele. W 2020 roku, również w prezbiterium, odrestaurowano drewniany strop. Kolejną zaplanowaną inwestycją jest renowacja sufitu kościoła. 

Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8

Poza remontami budynku kościoła, Parafia działa również na innych polach. Jednym z ostatnich przedsięwzięć, podjętych przez proboszcza Damiana Drozdowskiego oraz miejscowych wiernych, było sadzenie parafialnego lasu. Akcja odbyła się w sobotę, 10 kwietnia.

Previous Next Play Pause
1 2 3

Wyświetlony 33741 razy