wtorek, 20 kwiecień 2021 08:19

SPIS POWSZECHNY – UPRZEDŹ RACHMISTRZA

Urząd Miejski w Brusach zachęca mieszkańców do samospisu internetowego w tegorocznym Narodowym Spisie Powszechnym. Władze gminy namawiają także do określania swojej przynależności do kaszubskiej grupy etnicznej. Formularze elektroniczne już są udostępnione.

Narodowy Spis Powszechny organizowany jest raz na 10 lat. Organizuje go Główny Urząd Statystyczny. Udział w spisie jest obowiązkowy.

Najlepszą formą jest dokonanie samospisu przez Internet. - Nie jest to trudne. Spisanie pięcioosobowej rodziny trwa około pół godziny. Formularz jest bardzo intuicyjny, bardzo prosty. Nie ma tam pytań o majątek. Pytania dotyczą danych osobowych, adresu zamieszkania. Chodzi o ustalenie liczby osób mieszkających pod jednym adresem. Pytania dotyczą również miejsca pracy i wykształcenia – mówi Mariola Rodzeń, Sekretarz Gminy Brusy.

Jednym z pytań jest również pytanie o przynależność etniczną. – Jeżeli czujemy się Kaszubą, to bardzo proszę o zaznaczanie tej opcji. Może to mieć bardzo duże znaczenie w strukturach finansowania różnych przedsięwzięć, czy to oświatowych, czy kulturalnych, czy nawet infrastrukturalnych – dodaje sekretarz.

Niezbędna jest także znajomość powierzchni mieszkania, w którym obecnie zamieszkujemy oraz numery PESEL współlokatorów. Jedna osoba może też dokonać spisu całej rodziny zamieszkującej pod wspólnym adresem. Nie ma potrzeby, aby osobno spisywali się mąż, żona, czy dorosłe dzieci, jeżeli mieszkają we wspólnym domu.  

Spisu elektronicznego można dokonać za pomocą strony internetowej www.spis.gov.pl. W Urzędzie Miejskim w Brusach przygotowane jest także stanowisko komputerowe, przy którym można się spisać. Istnieje również możliwość dokonania spisu drogą telefoniczną pod numerem infolinii GUS: 22 279 99 99. Ponadto po 4 maja w spisie pomagać będzie rachmistrz. Dokona on spisu drogą telefoniczną lub umówi na termin spotkania. Spis jest prowadzony do 30 września.

 

spis2-760x450.jpg

Wyświetlony 39660 razy

Media

WYPOWIEDŹ SEKRETARZ GMINY BRUSY MARIOLI RODZEŃ