czwartek, 10 marzec 2022 11:40

AUTOBUS JEDZIE PO UCHODŹCÓW Z UKRAINY

W środę wieczorem (09.03) z Brus wyjechał autobus w kierunku Ukrainy. Przyjadą nim uchodźcy wojenni szukający schronienia w Polsce.

Gmina Brusy zorganizowała transport autokarowy dla kilkudziesięciu osób z Ukrainy. Trzydzieści z nich zamieszka w Brusach i gminnych miejscowościach. Pozostali w gminie Karsin. Akcja odbywa się we współpracy burmistrza Brus Witolda Ossowskiego z bratem Tarasem Sikorczukiem z Towarzystwa Ducha Świętego z Dąbrowy.

Gmina Brusy spodziewa się przyjazdu Ukraińców w piątek, 11 marca. Przede wszystkim będą to matki z dziećmi i osoby starsze. Wszystkie osoby znajdą lokum u mieszkańców, którzy wyrazili chęć pomocy i przyjęcia uchodźców.

W mieście i gminie Brusy zamieszkało już dotąd pięćdziesiąt pięć osób poszkodowanych wojną w Ukrainie. Rodziny są rozlokowane głównie w domach prywatnych.

Nadal można zgłosić chęć przyjęcia osób z Ukrainy pod swój dach. Burmistrz Brus zaprasza do kontaktu z Urzędem Miejskim w Brusach pod nr tel. 52 39 69 312. 

ttttt.jpg

Wyświetlony 30489 razy