wtorek, 26 lipiec 2022 13:05

BĘDZIE KONTYNUACJA PRZEBUDOWY DROGI Z LUBNI DO ORLIKA

Zostanie zmodernizowany kolejny odcinek drogi z Lubni do Orlika. Gmina Brusy pozyskała na ten cel dofinansowanie z budżetu Województwa Pomorskiego w wysokości 145 tysięcy złotych.

- Droga Lubnia – Orlik to ważny odcinek dla mieszkańców – podkreśla Witold Ossowski, burmistrz Brus. Tamtędy prowadzony jest ruch lokalny, z pominięciem mocno uczęszczanej drogi wojewódzkiej nr 235.  

Pierwsze prace związane z budową asfaltu na odcinku z Lubni do Orlika prowadzono w 2017 roku.
– Jeszcze wcześniej wybudowaliśmy tam sieć wodociągową i kanalizacyjną, po czym drogę można było utwardzić kruszywem kamiennym. Stanowi to teraz podbudowę dla asfaltu – wyjaśnia burmistrz. Wówczas, w pierwszym etapie zbudowano kilometr nawierzchni bitumicznej. Kolejne pół kilometra zbudowano w 2021 roku. W tym roku drogowcy wyleją tam następne 500 metrów asfaltu.

Szacowany koszt tegorocznych prac to ponad 400 tysięcy złotych. Ostateczna cena będzie jednak znana dopiero po rozstrzygnięciu przetargu.

Droga z Lubni do Orlika ma długość prawie 3 kilometrów. Po zakończeniu tegorocznego etapu prac, do utwardzenia asfaltem pozostanie jeszcze 750 metrów. Ten odcinek będzie budowany w momencie otrzymania kolejnego dofinansowania na to zadanie.

DSC_7208.JPG

Wyświetlony 16085 razy

Media

WYPOWIEDŹ BURMISTRZA BRUS