piątek, 26 sierpień 2022 11:12

ZAPRASZAMY NA TURNIEJ PETANQUE

W niedzielę – 4 września - w Brusach odbędzie się Zaborski Turniej Petanque. Będzie to już 15. edycja tej imprezy. Wystartować w niej może każdy, bez względu na wiek i kondycję fizyczną.

Zasady gry w petanque, znanej także jako gry w boule, są bardzo proste. Ich wyjaśnienie nawet laikowi, zajmie kilka chwil – zapewnia Arkadiusz Frymark, organizator zawodów.

- W takim standardowym zestawie do gry w boule zawsze jest mała kulka drewniana, ona jest nazywana świnką, którą rzucamy. Każdy z zawodników ma też swoje kule. Chodzi po prostu o to, żeby swoje kule rzucić jak najbliżej tej świnki – wyjaśnia Frymark.

Rywalizacja będzie się odbywała w kategoriach: kobiety, mężczyźni oraz juniorzy do lat 14. Będzie też konkurs na celność rzutu.

Zawody odbędą się 4 września na placu przy zespole szkół w Brusach. Start imprezy zaplanowano na godzinę 13.00. Od 12.00 na miejscu będą przyjmowane zapisy zawodników. Oprócz mieszkańców Brus i okolic, swój przyjazd już zapowiedziały drużyny z Gdańska i Więcborka. Udział w zawodach jest bezpłatny.

Zapraszamy!

Kopia_zapasowa_petanque_2022.jpg

Wyświetlony 16403 razy

Media

Do udziału zaprasza współorganizator turnieju Arkadiusz Frymark.