czwartek, 01 wrzesień 2022 08:29

Inauguracja roku szkolnego w Brusach

1448 dzieci w szkołach oraz 739 w przedszkolach i punkach przedszkolnych na terenie gminy Brusy, rozpoczęło nowy rok szkolny. Gminny Zarząd Oświaty przedstawił statystyki otwierające kolejny sezon edukacyjny.

W Gminie Brusy działa 10 szkół podstawowych. W 9 funkcjonują również oddziały przedszkolne. W Brusach są też dwa przedszkola, jedno publiczne i jedno niepubliczne oraz pięć punktów przedszkolnych w gminie. W mieście działa też Samorządowy Żłobek.

Do pierwszych klas w szkołach podstawowych poszło w tym roku 176 dzieci. Łącznie we wszystkich szkołach naukę podjęło o 133 uczniów mniej niż przed rokiem.

Więcej o 42 jest za to dzieci w przedszkolach. Z tego powodu gmina rozszerzyła ofertę edukacyjną dla tej grupy wiekowej.

- Utworzono trzy nowe oddziały przedszkolne. Dwa z nich powstały przy szkołach podstawowych. Trzeci uruchomiono w przedszkolu publicznym - mówi Jacek Bruski, dyrektor Gminnego Zarządu Oświaty w Brusach.

Samorządowy Żłobek w Brusach opiekuje się grupą 53 dzieci. Rekrutacja do placówki jest cały czas otwarta.

W szkołach na terenie gminy Brusy kształci się także 18 uczniów z Ukrainy. 5 ukraińskich dzieci objętych jest też opieką przedszkolną.

koledzy-z-klasy-przyjaciele-torba-szkola-edukacja_53876-137717.jpg

Wyświetlony 14055 razy

Media

Wypowiedź Jacka Bruskiego, dyrektora Gminnego Zarządu Oświaty w Brusach