piątek, 23 wrzesień 2022 13:16

KINO POWRÓCIŁO DO BRUS

Od wczoraj (22.09) swoją działalność zainaugurowało „Kino za Rogiem” w Brusach. Rozpoczęto od seansu z uśmiechem i kina z dreszczykiem.

Bruskie „Kino za Rogiem” mieści się w budynku, również wczoraj uroczyście otwartego centrum kultury w Brusach. Zgodnie z formułą tego typu kin, to niewielka sala projekcyjna, w której można nie tylko wyświetlać filmy, ale także organizować pogadanki i małe konferencje z wykorzystaniem technik multimedialnych. Nowo otwierane kino w Brusach pomieści 27 osób na fotelach oraz dwie osoby np. na wózkach inwalidzkich. Dostępne są także dodatkowe siedziska.

- Nowe kino ma być miejscem spotkań naszych mieszkańców. Uczniowie w naszych szkołach, w ramach lekcji, również oglądają różne filmy – lektury. Przecież byłoby świetnie, gdyby z tej szkoły się wyrwali i wspomnianą lekturę całą klasą obejrzeli sobie w kinie. Jestem przekonany, że to tak będzie funkcjonowało – mówi Witold Ossowski, Burmistrz Brus.

Salę kinową będzie można także wynajmować na wyłączność. W ten sposób organizowane będą rodzinne seanse, na przykład z okazji urodzin. Wybór filmów będzie również bardzo szeroki. Sieć „Kino za Rogiem” daje bowiem możliwość projekcji filmów na życzenie.

Przy regularnych seansach stałe będą stawki cen za bilety. Reguluje to polityka sieci, do której należy bruskie kino. Obecnie jest to 12 złotych za osobę dorosłą i 10 złotych za dziecko.

Kino powróciło do Brus po prawie 30 latach. Wcześniej w latach 1953-1993 w mieście działało kino „Sława”. Prowadziła je rodzina państwa Kosiedowskich. Od tego czasu, aż do dzisiaj, kina z prawdziwego zdarzenia w mieście nie było.  

_DSC4412.JPG

 

Wyświetlony 13948 razy

Media

WYPOWIEDŹ BURMISTRZA BRUS