poniedziałek, 04 wrzesień 2023 07:15

ROK SZKOLNY 2023/2024 CZAS - START!

1373 dzieci w szkołach oraz 735 w przedszkolach i punkach przedszkolnych na terenie gminy Brusy rozpoczęło nowy rok szkolny. Uroczystości związane z wydarzeniem odbyły się dziś, 4 września.

W Gminie Brusy działa 10 szkół podstawowych. W 9 funkcjonują oddziały przedszkolne. W Brusach są także dwa przedszkola, jedno publiczne i jedno niepubliczne oraz pięć punktów przedszkolnych w gminie. W mieście działa też Samorządowy Żłobek.

Do pierwszych klas w szkołach podstawowych poszło w tym roku 190 dzieci. Łącznie we wszystkich szkołach naukę podjęło o 75 uczniów mniej niż przed rokiem. Za to liczba dzieci w przedszkolach pozostała praktycznie na poziomie ubiegłego roku szkolnego. Z kolei Samorządowy Żłobek w Brusach opiekuje się grupą 57 dzieci. Rekrutacja do placówki jest cały czas otwarta.

W szkołach na terenie gminy Brusy kształci się także 8 uczniów z Ukrainy i 2 ukraińskich dzieci objętych jest też opieką przedszkolną.

koledzy-z-klasy-przyjaciele-torba-szkola-edukacja_53876-137717.jpg

Wyświetlony 8607 razy