Jeszcze w marcu br. rozpoczną się prace związane z budową Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Brusach, mieszczącego się na terenie oczyszczalni ścieków. Zakończenie inwestycji Gmina Brusy zaplanowała na czerwiec tego roku.
Realizatorem projektu z ramienia Gminy jest Zakład Gospodarki Komunalnej w Brusach. 10 marca kierownik ZGK Paweł Wolter podpisał umowę z wykonawcą Firmą Szelbruk, reprezentowaną przez właściciela Piotra Szelę.
W ramach prac wykonane zostaną: droga dojazdowa do punktu, pomieszczenia do obsługi, plac do składowania gruzu, rampa najazdowa, zadaszona wiata na boksy z przeznaczeniem na różne rodzaje odpadów, sieć przeciwpożarowa, oświetlenie, monitoring wizyjny oraz odwodnienie, utwardzenie i ogrodzenie terenu PSZOK. Zamontowana zostanie również waga najazdowa. Ponadto zaplanowany jest także zakup ładowarki teleskopowej, kontenerów i pojemników na odpady.
Całkowity koszt realizacji projektu wyniesie Gminę Brusy ok. 3 mln zł, z czego niespełna 1,5 mln zł stanowi dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Warto również wspomnieć, że dotychczas w ramach projektu, w 2019 r., przeprowadzono kampanię informacyjno-edukacyjną w zakresie zapobiegania powstawania odpadów, właściwego postępowania z nimi oraz ich odzysku i recyklingu. W ramach działań zorganizowano ekostoisko podczas Zaborskich Dożynek Gminnych, wydano komiks, grę na smartfony oraz zrealizowano grę miejską dla szkół z terenu gminy Brusy.
Uwaga!
Informujemy, że inwestycja nie zakłóci dotychczasowego harmonogramu funkcjonowania
PSZOK w Brusach (ul. F. Bolta 1). Odpady przyjmowane są:
we wtorki i czwartki w godz. 13.00 - 18.00 oraz w soboty w godz. 9:00 - 12:00
Inf. i fot. UM Brusy.