W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie i nauczyciele po raz kolejny będą mogli wyjechać na wycieczki szkolne dofinansowane z programu „Poznaj Polskę”.
We wrześniu br. Gmina Brusy złożyła 5 wniosków dla 2 grup wiekowych (klas I-III szkół podstawowych, klas IV-VIII szkół podstawowych) w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. „Poznaj Polskę”.
Zostały przyznane środki finansowe dla następujących jednostek:
- Szkoły Podstawowej im. Księdza Kanonika Bolesława Śledzia w Kosobudach;
- Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Brusach;
- Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Leśnie;
- Szkoły Podstawowej w Zalesiu;
w łącznej kwocie: 41.661,80 zł na dofinansowanie wycieczek szkolnych związanych z priorytetowymi obszarami edukacyjnymi wskazanymi przez Ministra, do znajdujących się w Polsce muzeów, miejsc pamięci, obiektów kultury, instytucji popularyzujących osiągnięcia nauki, w ramach czterech obszarów edukacyjnych: śladami Polskiego Państwa Podziemnego, śladami kardynała Stefana Wyszyńskiego, kultura i dziedzictwo narodowe, największe osiągnięcia polskiej nauki. Ze środków pochodzących z dotacji mogą być finansowane: koszty przejazdu, bilety wstępu, usługa przewodnicka, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie uczestników wyjazdu.
Termin realizacji projektu to 15 grudnia bieżącego roku.
Program "Poznaj Polskę" jest realizowany przez MEiN we współpracy z Instytutem Dziedzictwa Myśli Narodowej, Fundacją Nauk Humanistycznych oraz Narodowym Instytutem Kultury i Dziedzictwa Wsi.
Celem programu „Poznaj Polskę” jest uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego i umożliwienie młodym ludziom poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki. Inicjatywa pozwala na praktyczne zdobywanie wiedzy – odkrywanie śladów historii, eksperymentowanie.
Przedsięwzięcie ma wspomóc realizację podstaw programowych dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, urozmaicić zajęcia lekcyjne, dzięki czemu nauka nabierze praktycznego wymiaru. Uczenie się oparte na praktycznym odkrywaniu śladów historii, czy też eksperymentowaniu w centrach nauki, stworzy uczniom warunki do zdobywania nowych umiejętności w niepowtarzalnym środowisku edukacyjnym.