"Lećmy, zanim wstanie świt,
By jaskiniom, lochom, grotom,
Czarodziejskie wydrzeć złoto."
Analizę obowiązkowej lektury pt. "Hobbit, czyli tam i z powrotem" J.R.R. Tolkiena szóstoklasiści zakończyli, uczestnicząc m.in. w literackiej grze terenowej zaprojektowanej przez nauczycielki: polonistkę E. Mikołajczyk oraz geografkę M. Sumionkę.
W miniony piątek, 15 marca 2024 r., uczniowie wraz opiekunami wyruszyli na Ścieżka lichenologiczno-kulturowa w Leśnie, gdzie poszukiwali i rozwiązywali różnorodne zadania dotyczące np. fabuły, mapy, kierunków geograficznych, Nowej Zelandii, świata przedstawionego w lekturze, czy czytania pisma runicznego (związanego z językiem elfickim, stworzonym przez wybitnego Tolkiena ). Ostatecznie kompanii szóstoklasistów udało się rozszyfrować przepowiednię Elronda i odzyskać skarb Króla spod Góry!
Zaś w poniedziałek, 18 marca, uczniowie wcielili się w bohaterów literackich, przygotowali posiłek opisany w lekturze oraz odzwierciedlili początkową scenę z książki, czyli wizytę w norce Bilba Bagginsa. Rekwizyty, scenografia i kostiumy uczniów z niezwykłą nutą baśniowości przenosiły wszystkich do wyjątkowego świata literatury fantasy!
Edukacja w przestrzeni oraz adaptacja świata przedstawionego poprzez wejście w rolę postaci literackich pozwala na pobudzenie kreatywności i zaangażowania, a także na rozwój wielu umiejętności społecznych
Dziękujemy Szóstoklasistom za piękną współpracę i żywe zainteresowanie m.in. połączeniem języka polskiego z geografią!
"Warto przeżyć w życiu chociaż jedną prawdziwą przygodę"
#outdoorlearning #interdyscyplinarność #innowacjapedagogiczna #graterenowa #kręgikamienne #Hobbit #Tolkien #językpolski #geografia #edukacjawprzestrzeni #klasa6
Opracowanie: Szkoła Podstawowa w Leśnie.