Gmina Brusy podsumowała realizację kolejnej edycji „Usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Brusy”.
Azbest - niegdyś często wykorzystywany jako pokrycie dachowe, jest szkodliwy dla środowiska oraz zdrowia ludzkiego. Samorząd Brus od 2009 roku we współpracy z mieszkańcami sukcesywnie usuwa ten materiał z terenu gminy.
W edycji 2022 unieszkodliwiono wyroby zawierające azbest z 50 nieruchomości w gminie Brusy. W przypadku 47 posesji prace związane z usuwaniem azbestu dotyczyły jego transportu, zabezpieczenia i unieszkodliwienia. Właściciele trzech pozostałych nieruchomości wnioskowali również o demontaż. W sumie usunięto ponad 144 tony azbestowych wyrobów.
Zadanie otrzymało dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 45.363,00 złotych, w oparciu o Program Priorytetowy pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Dotąd, tj. od 2009 roku, usunięto około 2600 ton azbestu w gminie Brusy i pozyskano na ten cel prawie 1,5 miliona złotych dofinansowania.