wtorek, 28 marzec 2023 09:27

PODSUMOWANIE VIII EDYCJI EDK W DZIEMIANACH

24 marca wyruszyła z Dziemian ósma Ekstremalna Droga Krzyżowa. Pątnicy jak co roku zmierzali do Wiela. Podobnie jak w ubiegłych latach na trasy wyruszyło ponad 1000 osób, zatem największą liczbę uczestników EDK w Polsce. 

Do wyboru były trzy trasy różniące się nie tylko długością, ale też i różnicą przewyższeń. Trasy do pokonania liczyły: św. Antoniego 30 km, św. Franciszka 42 km i najdłuższa św. Rity 55 km. Trasa św. Rity wiedzie wokół Krzyża Jezior Wdzydzkich i jest najdłuższą trasą na Pomorzu. Celem tras była Kalwaria Wielewska. Najmłodszy zapisany uczestnik miał 9 lat, najstarszy zaś 71 lat.

Piątkowe wydarzenie rozpoczęło się mszą św. pod przewodnictwem ks. Damiana Drozdowskiego, proboszcza Parafii Podwyższenia Krzyża Świętego w Leśnie. Msza odbyła się w kościele pw. św. Antoniego Padewskiego w Dziemianach, który w tym roku obchodzi swoje 100-lecie konsekracji i powstania parafii.

Więcej: https://www.siostryzorlika.pl/aktualnosci.html

IMG_20230324_232559.jpg

Wyświetlony 8691 razy