Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.
W przypadku, gdy w danym miesiącu na danej nieruchomości mieszkaniec zamieszkuje przez część miesiąca, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, uiszcza się w gminie, w której dotychczas zamieszkiwał, a w nowym miejscu zamieszkania począwszy od miesiąca następującego, po którym nastąpiła zmiana.
Sposób i tryb złożenia deklaracji
Do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zobowiązani są właściciele nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy.
W rozumieniu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach za właściciela uważa się: właściciela nieruchomości, współwłaściciela, użytkownika wieczystego, jednostki organizacyjne
i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami.
Deklarację należy złożyć:
- w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca,
- do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana liczby mieszkańców (np. urodzenie dziecka, zmiana miejsca zamieszkania),
- w przypadku śmierci mieszkańca – w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
WAŻNE!
W deklaracji należy podać prawdziwe wartości i dane – będą one bowiem podlegać kontroli!
W każdym przypadku, gdy zmienią się dane zawarte w deklaracji – np. liczba osób zamieszkujących nieruchomość, należy złożyć nową deklarację.
Dla ułatwienia kontaktu z właścicielem nieruchomości (dzierżawcą, użytkownikiem itd.) zachęcamy, aby w deklaracji, w części C.1 (poz.3) wpisać numer telefonu kontaktowego.
Sposoby złożenia deklaracji:
- w Urzędzie Miejskim w Brusach (pon., śr., czw., pt.: 7.00-15.00, wt.: 8.00-16.00) lub
lub
- za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1,
89-632 Brusy
Uwaga! Nie można wysłać deklaracji e-mailem lub faksem!
W przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji burmistrz określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane dotyczące liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość,
a w przypadku ich braku – uzasadnione szacunki.