Program Moja Woda cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców województwa pomorskiego. Wpłynęło 1 813 wniosków na łączną kwotę dofinansowania 8,5 miliona złotych. Dokumenty oceniane są przez pracowników Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Fundusz wypłacił już beneficjentom programu Moja Woda 100 000 zł dotacji.
Wprowadzone zostały też zmiany w programie.
Okres realizacji zadania może wynosić teraz do 12 miesięcy, a nie jak wcześniej – do 6 miesięcy (termin liczony jest od daty złożenia pierwotnej wersji wniosku o dofinansowanie, a nie korekty).
Wnioskodawcy, którzy już zawarli umowę o dofinansowanie, w której termin realizacji zadania określony został jako 6 miesięcy, mogą wystosować do WFOŚiGW w Gdańsku wniosek o wydłużenie czasu na przeprowadzenie inwestycji. Prośbę należy wysłać do Funduszu przed upływem 6 miesięcy (określonych w umowie dotacji) na email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W nowo zawieranych umowach o dotację okres realizacji przedsięwzięcia określony zostanie na 12 miesięcy (bez względu na termin podany pierwotnie we wniosku o dofinansowanie).
Dotacje wypłacane są w jednorazowej transzy, po złożeniu kompletu dokumentów przez Portal Beneficjenta. Dokumenty do wypłaty w formie elektronicznej muszą zostać przesłane w ciągu 14 miesięcy od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie. Przelew nastąpi na numer rachunku bankowego wskazany we wniosku o dofinansowanie.
Źródło: https://wfos.gdansk.pl/wiadomosci/uwaga-zmiany-w-programie-moja-woda